La passada setmana, i dins l’ajut Llavor 2014 que va estar concedit al grup GREFEMA el passat mes de maig, dos membres del grup de recerca, Toni Pujol i Albert Massaguer, van realitzar l’última part del curs de formació de tres dies a la Haas School of Business de la Universitat de California, Berkeley. Aquesta estada formava part del curs Llavor 2014 Lean LaunchPad Program que ha servit per estudiar la viabilitat del projecte que va presentar-se a l’ajut Llavor 2014, que servirà per a la construcció d’un prototip de generador termoelèctric capaç de transformar energia calorífica en electricitat. Es tracta d’una tecnologia integrament desenvolupada dins el grup i que permetrà millorar l’eficiència en sistemes tèrmics a través de la recuperació energètica de gasos d’escapament d’equips de combustió.

L’objecte d’aquesta convocatòria és el finançament de projectes d’innovació que es trobin en les fases inicials dins l’escala de maduresa tecnològica per a la valorització de coneixement amb potencial d’incorporació al sector productiu. Els projectes han d’estar destinats al reforç de la protecció del coneixement generat i a les primeres proves (preprototips), i a la definició de la ruta de comercialització, la generació del model de negoci, l’anàlisi de viabilitat tecnològica i comercial o el disseny de prova de concepte, entre d’altres.

El curs, que ha transcorregut durant els dies 30,1 i 2 de juliol, ha estat impartit per Mark Searle, Senior Fellow for Global Programs i Andre Marquis, Executive Director, tots dos membres del Lester Center for Entrepreneurship.